Czym jest e-mail marketing?

E-mail marketing to jedna z najlepszych dzisiaj, ze względu na koszty, form reklamy internetowej. Nie należy utożsamiać tej formy tylko z reklamami mailowymi - jest to szeroki ogół czynności związanych z wysyłką mailową, których głównym celem jest zainteresowanie klienta naszą marką bądź pojedynczym produktem. Nie muszą to być zwykłe mailingi reklamowe - mogą to być wszelakie newslettery i subskrypcje - wszystko, co przynieść ma nam realne korzyści za pomogą kontaktu mailowego.  

  

 

Podstawy

Przede wszystkim wiedz, że nie zbudujesz skutecznej kampanii e-mail marketingowej, bez odpowiednich narzędzi. Zwykły program pocztowy umożliwi Ci wysyłanie wiadomości e-mail, ale nie dostarczy żadnych informacji o skuteczności przeprowadzonych działań. Działania e-mail marketingowe obejmują w swoim zakresie m.in. tworzenie oraz rozbudowę bazy adresów e-mail, zarządzanie nią, przygotowanie treści wiadomości e-mail, jej wysyłkę oraz obsługę informacji zwrotnych. Skuteczny e-mail marketing to przede wszystkim wnikliwa analiza informacji, pozyskanych za jego pośrednictwem.

 
     

 

Ważne definicje

Z pojęciem e-mail marketingu wiąże się kilka ważnych definicji:

  • Open Rate - to stosunek ilości maili otworzonych do wszystkich wysłanych.
  • CTR (Click-Through Rate) - to współczynnik klikalności, czyli stosunek między wyświetleniami reklamy (również w wysyłce mailowej) a liczbą kliknięć na tą reklamę.
  • Odbicia - to maile, które z jakiegoś powodu nie dotarły do odbiorcy. Dzielą się na twarde i miękkie. Twarde to takie, które z pewnością nigdy nie będą mogły zostać odebrane (np. adres mailowy nie istnieje) a miękkie to pozostałe - odbite np. z powodu przepełnienia skrzynki mailowej.
     

Co nam daje e-mail marketing?

Wdrożenie i utrzymanie e-mail marketingu we własnym biznesie to przede wszystkim niskie koszty i bardzo szybkie efekty promocyjne firmy - natychmiastowe, łatwe, tanie i długofalowe działanie na potencjalnego klienta. Należy jednak pamiętać, że e-mail marketing to również umożliwienie zbudowania lojalności konsumenckiej poprzez stworzenie określonych relacji z klientami, kreacja pożądanego wizerunku firmy oraz to na czym najbardziej Ci zależy – zdobywanie nowych klientów i polepszenie sprzedaży.

 

 

     
 

E-mail marketing a prawo

Marketing e-mailowy, tak jak w zasadzie wszystko, podlega pewnym zasadom prawnym. Najważniejszą z nich jest przestrzeganie zakazu przesyłania informacji handlowych o charakterze komercyjnym na skrzynki e-mailowe osób, które nie wyraziły na to zgody. Krótko mówiąc każdy odbiorca wiadomości musi wyrazić zgodę na otrzymywanie informacji handlowych - np. w formie odpowiedzi na maila. Jeśli nawet jakieś osoby zgodę wyraziły, muszą mieć również prawo wglądu w politykę prywatności serwisu oraz możliwość wypisu z listy mailingowej, czyli rezygnacji z dalszej wysyłki. 

RSS Google+ Facebook Twitter LinkedIn

Lucid Mailer
Skuteczny e-mail marketing: newslettery, biuletyny, kampanie mailingowe

Lucid CRM
Obsługa relacji z klientem, wewnętrzna komunikacja, sprzedaż indywidualna

Lucid Sale
Wspomaganie sprzedaży detalicznej z dedykowanym sklepem internetowym

Lucid Assistance
Wsparcie posprzedażowe
dla klienta oraz rozwiązywanie problemów

Lucid Panel
Oprogramowanie do zdalnej administracji serwerów dedykowanych

Polityka prywatności i cookies Copyright © 2002-2013 Spacja.com