Do projektowania wysyłanych kampanii mailingowych LucidMailer udostępnia wygodny edytor WYSIWIG, który nie wymaga znajomości HTMLa.
Dla bardziej wymagających użytkowników możliwa jest również bezpośrednia edycja kodu HTML.
Wysyłając kampanie mailingowe niezalecane jest wysyłanie załączników, a w szczególności dużych plików graficznych. Aby obejść ten problem wszystkie pliki kampanii będą pobierane z serwerów LucidMailer w momencie otworzenia wiadomości w kliencie pocztowym.
Po przygotowaniu pierwszej wersji możemy ją wysłać na wybrany adres testowy aby samodzielnie zweryfikować efekty swojej pracy.
Personalizacja treści
Wysyłane wiadomości mogą zostać spersonalizowane poprzez wykorzystanie pozyskanych informacji.
W treść wiadomości możemy wstawić dowolne pole z naszej bazy odbiorców, takie jak: imię, nazwisko czy nazwa firmy.
W treści wiadomości powinniśmy również zamieścić link umożliwiający anulowanie i zmianę ustawień subskrypcji. Link będzie unikalny dla każdej wiadomości i zostanie automatycznie wygenerowany w momencie wysyłania wiadomości.
Dodatkowo jeśli wysyłamy bardzo skomplikowaną wiadomość i chcemy mieć pewność że klient będzie mógł ją zawsze odczytać niezależnie od możliwości używanego klienta pocztowego, możemy załączyć link do obejrzenia wiadomości w przeglądarce internetowej.
Wybór grupy docelowej
Grupę docelową naszej kampanii możemy wybrać za pomocą wygodnej przeglądarki bazy klientów.
Dzięki integracji z systemem CRM na liście możemy wyświetlić dowolną kolumnę z informacjami z bazy klientów, a po każdej z nich swobodnie wyszukiwać.
Dostępne jest również filtrowanie klientów według etykiet oraz przypisanych do ich obsługi użytkowników.
Wybranych klientów możemy dodawać do listy ręcznie lub poprzez przyciski dodające wszystkie wyszukane pozycje. W ten sposób możemy jednym kliknięciem dodać wszystkich klientów posiadających wybraną etykietę.