Zaraz po uruchomieniu kampanii uzyskamy dostęp do widoku statystyk pokazujących efekty naszej pracy w postaci wykresów jak i współczynników:
Open Rate (OR) - procentowy współczynnik otwartych wiadomości do liczby wysłanych
Click Through Rate (CTR) - procentowy stosunek unikalnych kliknięć do liczby wszystkich wysłanych wiadomości
Otworzenie wiadomości jest śledzone zawsze poprzez wyświetlenie przeźroczystego obrazka dodawanego do treści.
Po włączeniu funkcji śledzenia kliknięć, linki zawarte w wiadomości zostaną odpowiednio zmodyfikowane tak, aby przed otworzeniem strony docelowej system mógł zebrać wymagane informacje.
Zbiorcze statystyki możemy przeglądać w widoku dziennym jak i w rozkładzie godzinowym, co daje pełniejsze spojrzenie na określenie najskuteczniejszych godzin do realizacji następnych wysyłek.
Szczegółowa analiza konwersji
Oprócz zbiorczych statystyk system mailingowy LucidMailer umożliwia również szczegółową analizę poszczególnych kliknięć.
Listę odbiorców możemy dowolnie filtrować według linków które użytkownik kliknął. Tak sprofilowanych klientów możemy oznaczyć etykietą do szybkiego użycia w kolejnych kampaniach mailingowych.
Integracja z Google Analytics
Po włączeniu śledzenia ruchu w Google Analytics w ustawieniach kampanii wszystkie linki zawarte w treści wiadomości zostaną uzupełnione o parametry UTM.
Dzięki tym parametrom w statystykach strony docelowej będziemy mogli dokładnie zmierzyć efekty naszej kampanii poprzez ilość odsłon pochodzących z mailingu jak również szczegółowe zachowanie tak pozyskanych użytkowników.
W parametrach jest przekazywane zarówno źródło i medium wskazujące na email z systemu lucidmailer jak i szczegółowa nazwa kampanii, co umożliwia dokładną analizę efektów naszych działań oraz przeprowadzanie testów porównawczych.